Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Polityka Prywatności    Jak wyłączyć cookies?
ZAMKNIJ

Zawartość tej strony wymaga nowszej wersji programu Adobe Flash Player.

Pobierz odtwarzacz Adobe Flash

  • krajowe przewozy regularne (bilety miesięczne, ustawowe zniżki) 
  • krajowe i zagraniczne przewozy okazjonalne 
  • wyjazdy na konferencje, targi, szkolenia
  • wycieczki, zielone szkoły, pielgrzymki, wczasy
  • wyjazdy okolicznościowe: wesela, przysiegi, komunie
  • wyjazdy na imprezy sportowe
  • transfery na lotniska

 

 

Czy kierowca może wysadzić pasażera w dowolnym miejscu na trasie ?

Niestety nie!
Często pasażerowie proszą kierowcę by zatrzymał się w miejscu poza wyznaczonym przystankiem autobusowym  powołując się na ciężkie zakupy czy też znaczną odległość przystanku od miejsca, w które się udają. Odmowa kierowcy odbierana jest przez pasażera jako złośliwość, jednak zatrzymywanie się poza wyznaczonymi i wskazanymi w rozkładzie jazdy przystankami w trakcie kontroli przez uprawnione do tego organy skutkuje karą pieniężną w wysokości 3.000 zł. Zatem powiedzenie „uprzejmość nic nie kosztuje” w tym przypadku niestety nie ma zastosowania.

 

Najprawdopodobniej zostawiłem należący do mnie przedmiot w autobusie.
W jaki sposób mogę go odzyskać?

Kierowca ani przewoźnik nie odpowiada za rzeczy pozostawione w autobusach. Jednak w sytuacji kiedy pasażer zorientuje się, że mógł coś pozostawić bądź zgubić powinien jak najszybciej powiadomić przewoźnika (zwłaszcza jeśli przedmiot ma określoną wartość) tak by mógł sprawdzić czy faktycznie znajduje się on
w pojeździe przed rozpoczęciem następnego kursu. W takich sytuacjach odwołujemy się do uczciwości Naszych Pasażerów, nikt przecież nie chciałby się znaleźć na miejscu poszkodowanego....
Natomiast jeśli chodzi o zwrot pozostawionej lub zagubionej rzeczy możliwy jest odbiór osobisty po wcześniejszym umówieniu się z przewoźnikiem lub za pomocą przesyłki za pobraniem (na koszt pasażera).

 

Jestem uprawniony do zakupu biletu ze zniżką jednak nie posiadam przy sobie dokumentu uprawniającego do tejże ulgi. Czy mimo to mogę nabyć bilet ulgowy?

Niestety nie! 
Do korzystania z ustawowych ulg przy przewozach środkami transportu publicznego uprawniona jest określona grupa osób wyszczególniona w  ustawie z dnia 20 czerwca 1992 r. o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego. Korzystanie z tych ulg jest możliwe tylko na podstawie specjalnych dokumentów, które bez wezwania pasażer powinien przedstawić kierowcy przy zakupie biletu. Od 1.01.2012 roku kierowca, który sprzeda bilet ulgowy pasażerowi nieuprawnionemu do korzystania
z tej ulgi ( mowa tutaj także o pasażerach uprawnionych ale nie mogących okazać się w chwili zakupu biletu stosownym dokumentem) podlega w trakcie kontroli przez uprawnione do tego organy karze
w wysokości 2.000 zł.

 

Jeżeli nurtują Państwa jakiekolwiek pytania związane z przewozem prosimy przesyłać je na nasza skrzynkę mailową szelux@op.pl a postaramy się jak najszybciej na nie odpowiedzieć.